O GaBo

Podpora regionální gastronomie je jedním z dominantních cílů občanského sdružení Gastronomia Bohemica.

Motto aktivit podporovaných sdružením Gastronomia Bohemica zní:
„Obohacovat pobyty turistů v Česku o typicky českou gastronomii nabízenou z tradičních českých surovin v typických českých pohostinstvích a aktivně prosazovat změny ve zvyklostech a předpisech pro realizaci tohoto záměru.“

 

Propagace pouze gastronomie, bez propojení s cestovním ruchem, je samoúčelná, a věnují se jí nyní především masové sdělovací prostředky a je předmětem jejich konkurenčního boje. V tomto směru však gastronomické aktivity nabízejí italskou kuchyni, vaření za málo peněz, apod. Jen několik takových aktivit můžeme považovat za podporu české gastronomie a podpora regionální kuchyně je výjimkou. A právě spojení tradiční regionální gastronomie s cestovním ruchem je předmětem zájmu sdružení Gastronomia Bohemica.

                                                                                                                     

 

 

 

GABO v médiích

Čas ovocných knedlíků

časopis Naše rodina - číslo 34/2014. strana 32; autor: Jiří Minařík.

Hledá se jídlo, na němž si zaručeně pochutnáte

17.6.2013  Žatecký a lounský deník  str. 54  Příloha - Moje peníze - potravinářství

JAROMÍR HAMPL

a další 72. regionálních vydání Deníku

Po čtyřech předchozích úspěšných ročnících se budou letos výrobci kvalitních českých potravin znovu ucházet o značku Česká chuťovka – s přívlastkem Dobrý tuzemský potravinářský výrobek. Odborným garantem soutěže je tradičně pražský Výzkumný ústav potravinářský.

Za uchování tradicí

„V Česku existuje několik soutěží, které se zaměřují na kvalitu potravin. Každá však má na ně různé požadavky.
Tato se týká opravdu jen chutě. Prostě vyhrává ten výrobek, který je doopravdy chutný, bez ohledu na cenu či nutriční hodnoty,“ vysvětlila pozadí soutěže jeho ředitelka Slavomíra Vavreinová.
Podle Josefa Sléhy ze společnosti Sympex, která akci organizuje, je jejím smyslem podpora tradičních hodnot v českém potravinářství, kde chuť a kvalita byly vždy tím, na čem si výrobci nejvíc zakládali. Současně má pomoci i samotným spotřebitelům, aby se ve změti různých označení dobře orientovali, pokud hledají potraviny, na nichž si zaručeně pochutnají.
Zvláštností soutěže je jedna kategorie vyhrazená pouze dětem, a to ve dvojím smyslu. Jednak jde o potraviny určené dětským konzumentům a pak také o to, že zde tvoří porotu děti.
Vloni se do klání o tuto značku přihlásilo 51 výrobců se 126 výrobky, z toho ocenění jich získalo 61. Generálním partnerem je obchodní řetězec Spar.
Do akce se zapojí také občanské sdružení Gastronomia Bohemica, jehož cílem je podpora tradičních českých hostinců.
Přihlášku a podrobnosti najdete na internetové adrese www.ceskachutovka.cz.

Partneři

Česká chuťovka  - www.ceskachutovka.cz

 

 

 

www.hotely-krumlov.cz